Visual Marketing a Social Media

Visual Marketing a Social Media
Instagram-Logo

Przysłowie mówi, że jeden obraz to więcej niż tysiąc słów. Jedno nagranie filmowe może opowiedzieć całą historię w sposób ciekawy i wyrazisty zapisując się w pamięci odbiorcy lepiej niż tekst. Marketing wizualny jest ważnym elementem promocji w dobie kultury obrazkowej.

Wśród sieci społecznościowych są trzy bardzo popularne, które bazują sticte na przekazie wizualnym lub audiowizualnym. Są to Instagram, Pinterest oraz YouTube. Są też oczywiście mniejsze sieci, jak chociażby Tumblr, który jest platformą blogową zdominowaną przez treści obrazkowe, czy Vimeo.

Instagram działa w oparciu o prostą zasadę – robisz zdjęcie, tagujesz, wysyłasz na serwer. Ta sieć społecznościowa stała się do tego stopnia, że jakiś czas temu za grube pieniądze kupił ją Facebook. Instagram na pewno posiada wielu Twoich znajomych, a jeszcze więcej osób eksploruje jego zasoby. Pomimo prostej zasady działania, Instagram można wykorzystać w promocji swojej marki, zwłaszcza jeśli działasz w sektorze mody, designu czy podróży. Na Instagramie można pokazywać swoje produkty – może nie tyle fotografie ze studia, co użytkowane na codzień, a jeszcze lepiej zaprosić użytkowników do zabawy. Łatwo zorganizować tutaj konkurs, w którym użytkownicy będą pokazywać się z Twoimi produktami otagowani twoim hashtagiem.

Pinterest jest de facto katalogiem rzeczy ładnych. Tutaj możesz tworzyć tablice, w których pokażesz swoje produkty lub inspiracje. Pinterest może być świetnym lookbookiem dla branży modowej lub designerskiej, może także sprawdzić się jako katalog i inspiracje dla klientow biura podróży.

Królem serwisów video jest YouTube. Ten można wykorzystać na różne sposoby – można pokazywać reklamówki swoich produktów, można pokazywać pracę firmy, można prowadzić swój serwis informacyjny lub videobloga, można publikować inspirujące materiały poglądowe czy reportaże. YouTube ma ogromny potencjał viralowy, ale zamiast liczyć na to, że jeden lub dwa filmy staną się popularne, lepiej regularnie publikować kolejne materiały – eksperci sugerują, że najlepiej sprawdzi się strategia publikacji nawet kilkudziesięciu nagrań.

The following two tabs change content below.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>