Prowadzisz sklep online? 5 cennych porad

Prowadzisz sklep online? 5 cennych porad
cart-icon

Czasem wystarczy drobna zmiana na stronach sklepu online, żeby znacznie poprawić wyniki sprzedaży. Oto kilka podstawowych, ale często zapominanych elementów, które należy zoptymalizować jak najszybciej.

1. Opisy porduktów

Dużym ułatwieniem i pokusą jest publikacja standarodwych opisów produktów dostarczonych przez producentów albo wykorzystanie tych samych opisów dla podobnych produktów. Taka oszczędność pracy i czasu niestety nie pomoże w sprzedaży. Najlepiej przygotować własne opisy i różne opisy dla produktów oferowanych w sklepie online. W ten sposób nie będą one rozpoznane jako treść powielona, więcej kart produktów wyświetlanych będzie w wyszukiwarce.

2. Zdjęcia

Małe, niskiej jakości zdjęcia nie zachęcają do zakupów. Jeśli producent nie oferuje zdjęć w wysokiej jakości, warto zainwestować we własne. Przy odrobinie przygotować i niewielkiej inwestycji można zdecydowanie poprawić wrażenia estetyczne sklepu, a dzięki temu także poprawić wyniki sprzedażyć.

3. Sposoby płatności

Płatność przelewem lub za pobraniem to absolutne minimum. Sklep bez płatności online, w tym także kartą kredytową, to standard, a sklep bez takiej możliwości może trochę stracić na zaufaniu. Wygoda klientów powinna być priorytetem.

4. Oferta uzupełniająca

Bardzo ważne jest, by klient mógł łatwo uzupełnić koszyk o akcesoria, dodatki, produkty komplementarne, dodatkową gwarancję lub aktualizację wersji (upselling). Odpowiednie pola powinny znaleźć się pod kartą produktu, w dobrze widocznym miejscu oraz na wybranych etapach realizacji zamówienia – np. w widoku koszyka czy na etapie uzupełniania danych. Dzięki takiemu ułatwieniu klient będzie mógł łatwo dodać dodatkowe produkty, bez gubienia się w trakcie „chodzenia” po sklepie.

5. Przyciski zakupowe

Marketerzy jak mantrę powtarzają, że należy zadbać o odpowiednie przyciski i hasła „call-to-action”. Pomimo to właściciele i administratorzy sklepów równie często zapominają, aby zaprojektować przycisk w kolorze, który odróżnia się od innych elementów strony oraz o napisanie na nim odpowiednich słów zachęcających do zakupów. Warto ten element jak najszybciej zoptymalizować.

The following two tabs change content below.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>